Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Wiosenna dieta

Marzymy o wiosennych, ciepłych dniach. Chciałybyśmy zrzucić z siebie kożuchy, ciepłe kurtki i płaszcze.
Zimowe, mało urozmaicone pożywienie nie wpłynęło korzystnie na nasz wygląd. Przyglądając się w lustrze stwierdzamy, że coś trzeba z tym zrobić.
Musimy być szczupłe i zwinne. Nie każdy lubi diety i sztywne rygory, które trzeba stosować przez kilka tygodni. Ale można też stracić na wadze, jedząc co się lubi. Trzeba tylko wiedzieć, co można jeść o każdej porze dnia bez strachu, że znowu przybędzie nam kilka centymetrów w talii, a czego unikać jak ognia.
Do woli możemy jeść warzywa. Nawet duża ilość surówki przyprawionej lekkim sosem jogurtowym nie tuczy. Może nie ma teraz takiego wyboru jak w lecie, ale i tak możemy znaleźć coś, co lubimy. Marchew, kapusta kiszona i świeża, kapusta pekińska, cebula, jabłka, pory, nać pietruszki (możemy sami wyhodować w doniczce, wystarczy włożyć do ziemi kilka korzeni).
Również warzywa gotowane: buraki, ziemniaki (same nie utuczą, niebezpieczne są dodatki: sosy, tłuszcz), różne mrożonki. Trzeba je tylko przyrządzać tak, by zachowały jak najwięcej cennych składników. Gotować jak najkrócej, zalewając wrzątkiem, w małej ilości wody, raczej w dużych kawałkach. Do gotowania marchwi dodać zawsze odrobinę tłuszczu.

Również prawie bez ograniczeń możemy jeść owoce. Te, które zawierają większe ilości cukru są teraz raczej niedostępne (bo kto jada o tej porze roku większe ilości winogron lub śliwek). Jabłka i owoce cytrusowe możemy jeść bez ograniczeń. Bardzo korzystne przy odchudzaniu jest spożywanie grejpfrutów. W ananasie odkryto enzym - bromelainę, działający niezwykle korzystnie na spalanie energii w naszym organizmie. Wiedząc o tym, możemy sobie od czasu do czasu zafundować taki owoc zamiast kolejnej butelki jakiegoś przesłodzonego napoju i ciacha.
Ostatnio udowodniono odchudzające, przyspieszające przemianę materii działanie młodych jasnozielonych listków mniszka lekarskiego - można je dodawać do różnych wiosennych surówek - ale ze sprawdzeniem tej nowości musimy zaczekać, aż się wokół nas zazieleni.
Smukłej sylwetce sprzyja też odpowiednia ilość wypijanych płynów - naturalnie odpowiednich: woda mineralna i soki - nawet do 3 litrów dziennie. Wynika z tego, że wystarczy nieco zmienić nawyki.

Źródło: Interia.pl

Iwona P. (pianiwo)

Artykuł dodany: 2007-04-07 02:32:11
Ilość komentarzy: 153
Ilość punktów: 0

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-03-10 09:44:51
karcelka: maaddzziiaa-przeciez dobrze wyglądasz!!! ja to bym chciała stracic min 10kg... :(((

2009-02-24 22:11:51
maaddzziiaa: Na mnie diety nie działają. Już tracę nadzieję ;(

2008-07-02 10:58:14
kasiunia: dobrze masz mi by sie przydala ale nie bawie sie w nie

2008-05-08 12:18:36
wilczek: ja nie potrzebuje zadnych diet,waze tyle ile powinienem

2008-05-08 12:11:20
aguska_85: mi wszyscy mowia zebym przytyła

2007-11-21 10:12:23
sylwijka: dieta jak narazie nie dla mnie

2007-10-12 02:08:58
niunia108: ja też nie mam

2007-10-10 21:53:06
maaddzziiaa: ja nie mam samozaparcia.. a dieta mi potrzebna :(

2007-10-09 17:19:44
aguska_85: staram sie jakis konkretnych diet nie stosowac ale czasem mi sie to zdaza

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 120 osób:
- 120 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image