Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Chcę być grubsza !

Problem nadwagi czy otyłości jest nam doskonale znany. Jednak dla niektórych przytyć to nie lada trudność.
Nie istnieje żadna nadzwyczajnej mocy żywność, która pomoże przybrać na wadze. Aby przytyć, zacznij od zwiększenia pobrania energii, poprzez dostarczanie większej ilości węglowodanów, białka oraz innych składników odżywczych, które posłużą jako paliwo, budulec dla organizmu.

Zwiększenie ilości energii a w ten sposób również i innych składników odżywczych nie jest łatwym zadaniem. Zastosuj kilka poniższych rad, które pomogą zwiększyć masę mięśniową:
• planuj dokładnie, co i w jakich ilościach będziesz zjadać,
• miej zawsze pod ręką coś na przekąskę, niech to będzie coś pożywnego np.: płatki śniadaniowe, musli czy owoce,
• zwiększ ilość posiłków w ciągu dnia, zaplanuj 5-6 posiłków w jednakowych odstępach czasu (co 3-4 godziny).

Głównym źródłem węglowodanów w żywieniu człowieka są przede wszystkim produkty pochodzenia roślinnego. Istotną rolę odgrywają głównie: zboża, nasiona roślin strączkowych, a także warzywa korzeniowe. Najlepiej przyswajalnym źródłem węglowodanów złożonych są ziemniaki i produkty zbożowe. Produktów tych nie powinno zabraknąć w diecie osób ciężko pracujących, sportowców oraz tych, którzy chcą zwiększyć swoją masę ciała. Należy jednak pamiętać, ze zarówno niedobór, jak i nadmiar węglowodanów może mieć negatywny wpływ na zdrowie.
Brak lub ich niewielka ilość może być przyczyną zaburzeń prawidłowego spalania kwasów tłuszczowych i powstawania ciał ketonowych, zakwaszających ustrój. Nadmiar natomiast prowadzi do przemiany węglowodanów w stronę tworzenia się tłuszczu (czyli może prowadzić do nadwagi lub otyłości). Białko w organizmie człowieka podlega ciągłym przemianom (budowie i rozpadowi nowych tkanek). Spełnia ono wiele różnorodnych funkcji m.in. bierze udział w:
• budowie i odbudowie uszkodzonych komórek,
• trawieniu pokarmów,
• zwalczaniu bakterii i wirusów,
• regulowaniu bilansu płynów itp.

Jego głównym źródłem w pokarmie są: mięso, nabiał, ryby, rośliny strączkowe. Zbyt duża ilość dostarczonego białka przeciąża pracę przede wszystkim nerek i wątroby. Niedostateczny dowóz tego składnika w diecie przeszkadza w prawidłowym funkcjonowaniu ustroju. Powoduje m.in.:
• utrudnienie wzrostu psychofizycznego dzieci,
• osłabia organizm, przez co bardziej jest on podatny na infekcje i zakażenia,
• zakłócanie procesów trawienia,
• przyczynia się do powstawania obrzęków.

Przytyć albo schudnąć nie jest łatwo. Jednak odpowiednio zbilansowana dieta i dostarczenie poszczególnych składników odżywczych w obu tych przypadkach pomoże pokonać trudności.

Źródło: www.diety.interia.pl

Iwona P. (pianiwo)


Artykuł dodany: 2007-04-14 01:40:37
Ilość komentarzy: 262
Ilość punktów: 0

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-02-12 16:57:12
maaddzziiaa: Ja też z chęcią oddam ;]

2008-11-03 15:26:41
tita25: no to ja oddam ci moje kg

2008-11-03 15:18:54
Justyna252: Ja jestem szczupła;( Mogę jeśc i jeść, ale to na nic;(

2008-08-18 21:26:39
rafal.b19: czasami trzeba iść do specjalisty żeby dobrał nam odpowiednią dietę

2008-07-06 10:17:35
elabutela: uwielbiam:D

2008-07-02 10:53:52
kasiunia: fajnie masz

2008-04-22 13:24:46
czarna_kobyla: no ja jestem szczupła i nie mam takich pragnien

2007-12-02 14:11:50
czarodziejka: nom ja bym chciała nabrać troche ciałka :) wiec chyba skozystam z powyzszych rad:)

2007-11-21 10:06:30
sylwijka: ja tam jak narazie nie narzekam na swój stan

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 128 osób:
- 128 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image