Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Dieta na lato

Lato jest doskonałą porą roku, by skutecznie zacząć dbać o linię. Niskokaloryczne warzywa i owoce kusząc świeżością i niską ceną. Perspektywa spędzenia wakacji na plaży znakomicie mobilizuje do poważnego pomyślenia o diecie, a wysoka temperatura sprawia, że chce nam się mniej jeść.
Mimo sprzyjających okoliczności, wiele z nas nie osiąga spadku wagi. Co więc robić, by skutecznie zadbać o figurę tego lata?

PLAN POSIŁKÓW TO PODSTAWA
Urlopowe, ciepłe dni powodują, że latem jesteśmy rozleniwieni. Zmienia się nasz plan dnia i sposób spędzania czasu, a ustalone godziny posiłków zaczynają się powoli przesuwać… Jemy nieregularnie i przypadkowo, co nie służy sylwetce. Odpowiednia ilość i częstotliwość jedzenia posiłków jest jedną z najbardziej znanych, ale bywa, że pomijanych zasad skutecznej diety odchudzającej. Jeśli więc poważnie myślisz o zrzuceniu zbędnych kilogramów, jeszcze tego lata nie zapominaj, że najlepiej zrobisz jedząc 5 razy dziennie, o stałych porach, w odstępach 3-4-godzinnych. Unikaj jednak niekontrolowanego przegryzania między posiłkami nawet owoców czy małych przekąsek. Choć mogą wydawać się niskokaloryczne, to zjedzone w dużej ilości są pokaźnym źródłem kalorii, I litr soku owocowego to ponad 400 kcal.

URLOPOWE PUŁAPKI
Spędzasz swój urlop w nadmorskim kurorcie? A może wybrałaś Zakopane? Jak Polska długa i szeroka, możesz co krok natknąć się na budki i bary serwujące typowe wakacyjne dania - frytki, hamburgery czy smażoną w głębokim tłuszczu flądrę. Nie daj się zwieść - pamiętaj, że ryby, nawet, jeśli są chude, to obtoczone panierką i usmażone na tłuszczu, stają się bombą kaloryczną.
To samo dotyczy frytek i każdego innego smażonego na tłuszczu produktu. Tego lata zachowaj szczególną czujność. Na obiad wybieraj dodatek kasz czy ryżu, a ryby i mięso jedz upieczone lub grillowane. I pamiętaj, by większość posiłków stanowiły świeże warzywa i owoce, przecież trwa na nie największy sezon.

MENU PEŁNE WARZYW
Komponując dietę odchudzającą powinnaś wziąć pod uwagę nie tylko wartość kaloryczną zjadanych produktów. Ważna jest różnorodność diety. Pomidory i ogórki to nie jedyne warzywa, które mogą wejść w skład menu. Sięgaj także po delikatne szparagi, soczystą rzepę, kalarepkę, szpinak, sałaty. Każde z warzyw dostarcza nieco innych witamin i składników mineralnych. Dzięki tak skomponowanej diecie odchudzającej schudniesz i zadbasz o dobre odżywienie organizmu.

Z OWOCAMI OSTROŻNIE
Pamiętaj, że każdy produkt, którego zjesz za dużo, oddala cię od wymarzonej sylwetki. Latem owoce kuszą świeżością i zjedzenie miski czereśni nie stanowi problemu dla większości z nas. Niestety, ilość kalorii, którą dostarczamy w ten sposób do organizmu, to duże niebezpieczeństwo dla sylwetki. Latem sięgając po owoce uważaj na bogate w kalorie czereśnie (0,5 kg to 305 kcal), winogrona (0,5 kg to 345 kcal) i banany (2 sztuki to 250 kcal). Sięgaj po porzeczki (0,5 kg to 155 kcal), maliny (0,5 kg to 145 kcal) i truskawki (0,5 kg to 140 kcal), należące do mniej kalorycznych owoców.

NAPOJE IDEALNE NA LATO
Lato to czas, gdy pijemy więcej niż w pozostałe pory roku. To, jaki napój wybierzemy ma duży wpływ także na kształt naszej sylwetki. Słodzone napoje gazowane, soki owocowe z kartonu i smakowe wody są twoimi największymi wrogami, gdyż wszystkie dostarczają sporej ilości kalorii (średnio 400 kcal na litr). Postaraj się pić tylko wodę niegazowaną, która ugasi pragnienie, a nie dostarczy ani jednej kalorii. Uważaj na wody smakowe - też mają kalorie.

KŁOPOTY Z LODAM
W lecie często odwiedzamy lodziarnie, w których delektujemy się smakiem lodowych deserów. Wybierając się na lody musisz mieć się na baczności. Zrezygnuj z gotowych deserów, gdyż często zawierają dodatek tłustej bitej śmietany czy wysokokalorycznych bakalii albo czekolady. Jeśli musisz coś zjeść, zdecyduj się na I -2 gałki samych lodów (najlepiej waniliowych), a jeszcze lepiej owocowych sorbetów. Zjesz mniej kalorii.

PIWO? NIE DZIĘKUJĘ!
Często o tym zapominamy, że alkohol jest źródłem kalorii i to bardzo wielu. Igram czystego alkoholu dostarcza około 7 kalorii, 2 razy więcej niż białko i węglowodany, które dają 4 kcal na każdy gram. Półlitrowe piwo to aż 250 kcal. W czasie letnich spotkań towarzyskich unikaj wszelkich rodzajów alkoholu: wódki, piwa, wina, drinków. Zastąp je sokiem warzywnym (pomidorowym) czy wodą z plasterkiem cytryny. To naprawdę się opłaca.


Milenna007

Artykuł dodany: 2007-07-07 02:18:52
Ilość komentarzy: 516
Ilość punktów: 0

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2008-07-04 11:16:59
bomberman: jedzonka lekko strawne

2008-07-04 11:15:56
dorcca4321: więcej napoj i lekko strawne jedzonko

2008-07-02 08:31:36
kasiunia: tez lubie plywac juz jest po Janie wiec mozna plywac bez obaw

2008-05-19 11:18:30
aguska_85: ja tam wole popływac

2008-01-26 21:35:04
moniczka: ja niestety nie pojezdze a do tego jeszcze musze uwarzac aby sie nie przewrocic :/

2007-12-27 20:35:46
ola767zioom: fajnie bo na desceczce i na natach pojezdże ;d

2007-12-25 18:28:56
martaaa: i straaaaasznie ślisko na drogach

2007-12-16 14:26:18
kasiunia: zima jest cudowna wlasnie pada snieg i jest cudnie bialo

2007-11-28 11:54:54
miki1: dla odmiany dla mnie może byc zima jestem w ciay i moze dlatego

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 126 osób:
- 126 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image