Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Mięso też zdrowe

Pewnie wielokrotnie słyszałaś o ograniczaniu spożycia potraw mięsnych. Zwłaszcza tłuste i czerwone mięsa zostały ostatnio skazane na banicję. Lekarze obwiniają je między innymi o podnoszenie poziomu cholesterolu we krwi, co prowadzi do miażdżycy; dietetycy o powodowanie nadwagi. Zapominamy przy tym o jednym – że szkodzi jedynie mięso jedzone w nadmiarze. Prawidłowo zbilansowana dieta to klucz do zdrowia. W jej skład powinno wchodzić także mięso. Dowiedzcie się dlaczego.

Wątróbka wołowa lub kurza zawiera wiele cennych substancji, między innymi naturalny retinol, czyli witaminę A – eliksir młodości, który regeneruje komórki skóry. Nie jest to jedyna witamina, którą zawiera wątróbka, w jej skład wchodzą także: B2, B5 i B8 oraz selen i cynk, minerały korzystnie wpływające na kondycję skóry i włosów. Niestety nie dostarcza organizmowi witaminy C, dlatego najlepiej jeść ją z natką pietruszki i popijając sokiem z pomarańczy. W wątrobie jest miedź, która przeciwdziała procesowi utleniania się komórek. Wątróbkę jedz raz w tygodniu na obiad, większa dawka może podnieść poziom złego cholesterolu.

Ryby morskie (makrela, łosoś) to leki wprost z oceanu. Morskie są lepsze od słodkowodnych, bo zawierają jod potrzebny do wytwarzania hormonów tarczycy, które regulują przemianę materii. Mają dużo witaminy D zapobiegającej osteoporozie, witaminy E, która neutralizuje wolne rodniki, witaminy A – czołowego antyutleniacza i witamin: B2, B3, B5, B6 i B12, chroniących układ nerwowy. W rybach morskich jest sporo potasu, który w naturalny sposób obniża ciśnienie tętnicze. Ich tłuszcz ma leczniczą moc, chroni mózg i serce. Ryby są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3, które zapobiegają zakrzepom krwi i miażdżycy; obniżają także poziom złego cholesterolu. Jedząc je, wpływasz na rozwój i funkcjonowanie siatkówki oka i tkanki mózgowej. Regularne spożywanie wzmacnia napięcie skóry i dodaje jej blasku. Ryb możesz jeść tyle, na ile masz ochotę i pod każdą postacią (nawet te z puszki nie są pozbawione odżywczych składników). Wystarczy jednak dwa razy w tygodniu.

Białe mięso (kurczak, indyk) zaspokaja potrzeby organizmu. Dostarcza mu białka, żelaza, wapnia, krwiotwórczej witaminy B12, aminokwasów. Dzięki nim prawidłowo pracuje układ krwionośny, nerwowy i oddechowy. Białe mięso możesz jeść nawet raz dziennie pod postacią chudych wędlin, parówek i na obiad. Najlepsze są piersi z kurczaka lub indyka dodawane do chrupiących sałat i liści szpinaku.

Czerwone mięso (chuda wołowina, wieprzowina, jagnięcina i cielęcina) ma dużo przyswajalnego żelaza i witaminy B12. Jedzenie takiego mięsa jest polecane zwłaszcza podczas leczenia anemii i przy niedoborach żelaza. Wołowina polecana jest kobietom w ciąży. Czerwone mięso jest źródłem bezcennych aminokwasów. Zawiera L-karnitynę, która uczestniczy w spalaniu tłuszczu. Wołowinę i wieprzowinę jedz raz w tygodniu, najlepiej na obiad. Unikaj tłustych wędlin.


Znalazła marttini6
Źródło

Artykuł dodany: 2007-10-19 00:58:43
Arukuł przysłany przez: marttini6
Ilość komentarzy: 175
Ilość punktów: 30

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-02-22 17:54:37
maaddzziiaa: Ja nie za bardzo, ale mój facet wręcz uwielbia..

2008-08-12 15:15:20
aguska_85: uwielbiam miesko

2008-07-06 10:06:21
elabutela: pychotki

2008-06-30 11:03:40
kasiunia: miesko najlepsze jest pieczone chociaz niestety do najzdrowsszych nie nalezy

2008-05-19 01:24:01
dorcca4321: wole duszone miesko

2008-05-17 20:05:19
martita11: ja nie za bardzo przepadam za mięsem wolę warzywa i owoce oraz sery

2008-05-16 23:14:01
Cobaea: kiedys lubiłam tatara ale od jakiegoś czasu nie smakuje mi

2008-05-06 17:25:19
aguska_85: ja od czasu do czasu potrzebuje odmiennosci

2008-04-27 22:12:20
bea7522: ja lubie mięso ale nie do przesady jak niektórzy

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 112 osoby:
- 112 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image