Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Co dają owoce?

Owoce zapewniają niezbędne witaminy i minerały, które są cenne dla naszego organizmu. Aby być zdrowym, należy jeść różnorodne owoce co najmniej 2-3 razy dziennie. Jedzenie dużej ilości różnego rodzaju owoców pomoże nam uniknąć wielu przewlekłych chorób.


  •  Aronia [57 kcal/100 g] zawiera dużo witaminy A, B6, C, E, P, PP oraz mikroelementy. Działa uspokajająco i wzmacniająco, a ponadto obniża ciśnienie krwi.

  •  Agrest [41 kcal/ 100 g] jest bogaty w żelazo, wapń, magnez, sód i witaminy A, B1, C i PP. Korzystnie wpływa na przemianę materii, poprawia trawienie i działa przeczyszczająco.

  •  Ananas [52 kcal/100 g] w jego składzie znajduje się duża ilość witaminy C, a także kwasy organiczne oraz związki miedzi i potasu. Wskazany jest przy niestrawności i dla poprawy trawienia. Korzystnie oddziałuje na nerki, serce i naczynia wieńcowe.

  •  Arbuz [30 kcal/100 g] jest źródłem witaminy C. Zapewnia wrażenie sytości. Polecany jest w anemii i dla przyszłych mam. Dodatkowo chroni przed powstaniem kamieni nerkowych.

  •  Awokado [221 kcal/100 g] to źródło witaminy C i E. Owoc ten zawiera również kwas foliowy, potas oraz tłuszcze jednonienasycone, które obniżają poziom cholesterolu we krwi.

  •  Banany [98 kcal/100 g] zawierają witaminy B1, B2, B6, C oraz żelazo, magnez, potas i błonnik. Owoce te nie drażnią układu pokarmowego. Mają działanie moczopędne i zapobiegają wrzodom żołądka.

  •  Brzoskwinie [46 kcal/100 g] bogate są w witaminę B1, B2, B6, C, PP, magnez, wapń i żelazo. Oczyszczają organizm z toksyn i trujących produktów przemiany materii. Mają właściwości przeczyszczające i podnoszą odporność naszego organizmu.

  •  Cytryna [46 kcal/100 g] jest źródłem witaminy C. Chroni nasz organizm przed przeziębieniem, różnego rodzaju wirusami a także przyspiesza procesy gojenia się ran.

  •  Czarne jagody [61 kcal/100 g] zawierają witaminę A, B1, B2, B6, C, PP oraz cenne pierwiastki: miedź, selen, cynk. Są dobrym źródłem kwasu foliowego i zalecane są dla kobiet planujących zajście w ciążę i spodziewających się dziecka. Dodatkowo rozszerzają naczynia wieńcowe, korzystnie wpływają na wzrok, obniżają zawartość cukru we krwi i przeciwdziałają zaparciom.

  •  Czereśnie [60 kcal/100 g] bogate są w witaminy A, C, K, P oraz w potas i pektyny. Oczyszczają organizm z produktów przemiany materii. Zalecane są przy chorobach serca, żołądka i nerek. Zapobiegają tworzeniu się zmarszczek.

  •  Grejpfrut [43 cal/ 100g] zawiera spore ilości witaminy C, E i P. Przyśpiesza przemianę materii, reguluje trawienie i poziom cholesterolu. Przeciwdziała sklerozie i żylakom.

  •  Gruszka [62 kcal/100 g] bogata jest w witaminy A, B1, B2, B6 i C. Ponadto zawiera cenne mikroelementy: sód, wapń, jod, magnez, fosfor i potas. Owoc ten reguluje ciśnienie krwi, pobudza trawienie, likwiduje zaparcia i ma właściwości moczopędne.

  •  Jabłko [57 kcal/100 g] zawiera witaminy B1, B2, C, PP, kwas foliowy, beta karoten, pektyny oraz żelazo, miedź, magnez, potas, cynk, krzem i błonnik Jabłka spełniają wiele zadań: regulują przemianę materii, wzmacniają układ nerwowy i odpornościowy, oczyszczają krew, zapobiegają sklerozie i hamują rozwój nowotworów.

  •  Jeżyny [44 kcal/100 g] to źródło witaminy C i E oraz żelaza i magnezu. Opóźniają proces starzenie się, wpływają korzystnie na proces trawienia, hamują rozwój osteoporozy a także obniżają ciśnienie krwi i gorączkę.

  •  Kiwi [64 kcal/100 g] owoc bogaty w witaminę C, D potas i żelazo. Obniża poziom cholesterolu, ma działanie moczopędnie oraz pobudza wydalanie z organizmu wody i sodu.

  •  Maliny [63 kcal/100 g] zawierają witaminę A, B1, B2, B6, C, E, PP, kwas foliowy, kwas organiczny i sole mineralne: wapń, żelazo, fosfor i miedź. Oczyszczają organizm z toksyn, zwalczają niestrawności i biegunki.

  •  Mandarynki [40 kcal/100 g] są źródłem witaminy A, C, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, cynku, magnezu, sodu, potasu i fosforu.

  •  Mango [73 kcal/100 g] zawierają witaminę A, B1, B2, C, PP, wapń, żelazo fosfor, sód i potas. Aktywne substancje zawarte w ekstrakcie z mango, znajdują zastosowanie w produktach do pielęgnacji skóry i włosów ze względu na działanie nawilżające. Przywracają skórze elastyczność i młodzieńczy wygląd.

  •  Marakuja [75 kcal/100 g] źródło witaminy C, wapnia, żelaza, niacyny i kwasu cytrynowego.

  •  Melon [40 kcal/100 g] to bogactwo witaminy A i C oraz potasu. Ma właściwości przeczyszczające i moczopędne. Sok z melona leczy wypryski i łagodzi alergie.

  •  Morele [48 kcal/100 g] dostarczają witaminy A, B, C, PP oraz dużo żelaza, fosforu, potasu, beta-karotenu i błonnika. Chronią przed stresem i nowotworami. Obniżają ciśnienie krwi, przyspieszają trawienie i zapobiegają zmęczeniu.

  •  Nektarynka [48 kcal/100 g] to bogactwo witaminy C, karotyny i kwasu nukleinowego. Ma działanie zasadotwórcze i moczopędne.

  •  Papaja [43 kcal/100 g] to źródło karotenów, witaminy A, B1, B2, B6, C, kwasu cytrynowego i jabłkowego oraz cynku, magnezu, żelaza i potasu. Poprawia metabolizm i jest pomocna przy wzdęciach.

  •  Pomarańcze [46 kcal/100 g] są dobrym źródłem witaminy C, kwasu foliowego, żelaza, tiaminy i błonnika. Obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Sok z pomarańczy może zastąpić nawet najlepsze toniki. Działą on nawilżająco i odświeżająco.

  •  Porzeczki białe [63 kcal/100 g], porzeczki czerwone [64 kcal/100 g], porzeczki czarne [84 kcal/100 g] to źródła witaminy A, B1, B2, B6, C, E, H, PP, pektyny, kwasów organicznych i soli mineralnych. Porzeczki mają działanie przeciwzapalne. Dodatkowo porzeczki czerwone pobudzają apetyt, mają działanie przeczyszczające i zapobiegają powstawaniu nowotworów. Porzeczki czarne działają moczopędnie i napotnie.

  •  Poziomki [41 kcal/100 g] zawierają dużo witaminy A, B1, B2, B6, C, K oraz śladowe ilości magnezu, boru, glinu, jodu, miedzi i cynku. Owoce te pomagają usuwać toksyczne produkty przemiany materii, koją nerwy, działają moczopędnie i przeciwbiegunkowo.

  •  Rabarbar [18 kcal/100 g] zawiera witaminę B1, B2, B6 i C, a także wapń, potas, magnez i fosfor. Ma on właściwości przeczyszczające oraz dezynfekujące przewód pokarmowy.

  •  Śliwki [70 kcal/100 g] są źródłem witaminy A, B, C, E, H a także błonnika i żelaza. Pobudzają pracę nerek i jelit. Oczyszczają organizm, przeciwdziałają zawałom i korzystnie wpływają na system nerwowy i samopoczucie.

  •  Truskawki [34 kcal/100 g] mają dużo witaminy C, żelaza i kwasu foliowego. Usprawniają przeminę materii, oczyszczają przewód pokarmowy, chronią przed miażdżycą, pomagają zachować gładką skórę i poprawiają nastrój.

  •  Winogrona [70 kcal/100 g] są źródłem witaminy C, błonnika i potasu. Przyśpieszają trawienie, wspomagają pracę nerek i zapobiegają zmęczeniu. Sok z winogron poprawia przemianę materii.

  •  Wiśnia [43 kcal/100 g] zawiera duże ilości pektyny, błonnika, potasu, żelaza, wapnia, jodu, witaminy C i K. Owoce te chronią przed chorobami układu krążenia, stabilizują pracę serca, oczyszczają organizm ze zbędnych produktów przemiany materii, poprawiają apetyt i zapobiegają powstawaniu nowotworów.

  •  Żurawina [53 kcal/100 g] zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby naczyń krwionośnych, przeciwdziała chorobom grzybiczym, pomaga w leczeniu przeziębienia i chorób jamy ustnej.



  • Znalazła: alexia_82
    Źródło: internet

    Artykuł dodany: 2007-11-26 01:29:36
    Arukuł przysłany przez: alexia_82
    Ilość komentarzy: 276
    Ilość punktów: 179

    góra strony

    UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


    2008-08-21 21:02:34
    kasiunia: prawde mowiac na owoce mam stale ochote

    2008-08-18 21:09:30
    rafal.b19: sm, ja też jem wtedy kiedy mam na nie smaka

    2008-07-24 14:44:55
    kasiunia: ja jem stale uwielbiam je

    2008-07-16 10:35:07
    sm: jem owoce jak mam konkretny smak na konkretny owowc

    2008-07-06 10:03:12
    elabutela: niestety sie koncza:(

    2008-07-04 19:54:34
    Esiu: sa smaczne zdrowe soczyste i pyszne

    2008-07-01 14:19:21
    Magdalenka: kocham owoce

    2008-06-30 10:50:33
    kasiunia: juz niestety sie koncza:(

    2008-05-19 09:14:13
    dorcca4321: już niedługo doczekamy sie truskaweczek

    więcej komentarzy >>

    góra strony


    Szukaj na QZ.pl



    Kupuj z Bingo Cosmetics

    Na QZ jest 107 osób:
    - 107 czytających

    Dołącz się ;-) >>

    Najnowsze artykuły


    Różności
    Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
    - Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

    Odżywianie
    Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
    Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

    Dziecinada
    Zabawa na zdrowie
    W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

    Zdrowie
    Jak trzymać pion?
    - bezinwazyjne badanie kręgosłupa

    Uroda
    Trądzik, nie taki młodzieńczy
    Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

    Seksolubnie
    Czy katolik może cieszyć się seksem?
    Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

    QZ.pl poleca
    Kompleksowe wzmacnianie
    W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

    Dobre rady
    Nie daj się alergii
    Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

    Design by Multimedia Image