Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Pijemy na zdrowie

Co najmniej dwa litry dziennie. Osoby, które mało piją, mają mniej energii. Duża ilość wypitych płynów przynosi także inne korzyści. Wypełniają one żołądek, co daje złudzenie sytości. Spada więc apetyt i łatwiej schudnąć. Napoje, zwłaszcza te niesłodzone, nie zawierają dużo kalorii, nie tuczą i nie obciążają żołądka, za to wypłukują z organizmu toksyny i przyspieszają przemianę materii, wspomagają pracę jelit i nerek.

Woda nie tylko najlepiej ze wszystkich płynów zaspokaja pragnienie, ale także zmniejsza głód, wypełniając żołądek, i wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Pij wyłącznie niegazowaną. Zawarte w gazowanej bąbelki (dwutlenek węgla) zaburzają gospodarkę kwasowo-zasadową i podrażniają ścianki żołądka. Małymi łykami wypijaj na czczo dwie szklanki letniej wody tuż po przebudzeniu, to pobudzi pracę jelit.

Zielona herbata to najlepszy napój na początek dnia zamiast kawy. Specjalny sposób parzenia, o którym pisaliśmy już w Kafeterii, powoduje, że z powodzeniem może ona zastąpić kawę, od której jest o niebo zdrowsza. Pobudza, choć zawiera o wiele mniej kofeiny niż czarna kawa. Hamuje magazynowanie tłuszczu. Ma dużo flawonoidów, które neutralizują wolne rodniki – są pogromcami starości. Szklanka dziennie tego napoju chroni przed rakiem płuc, piersi, żołądka, jelita grubego i prostaty, a także przed miażdżycą i chorobami serca. Herbata działa także przeciwobrzękowo i przeciwzapalnie. Idealny napój dla palaczy. Pita w dużych ilościach chroni przed zgubnym działaniem papierosów.

Rumianek w saszetkach możesz parzyć raz na dwa tygodnie. Ma on przeciwzapalne i kojące właściwości. Przeciwdziała pękaniu skóry, oparzeniom słonecznym i zaczerwienieniom.

Jogurt pitny zaspokoi twoje dzienne zapotrzebowanie na białko, żelazo, wapń oraz witaminy – zwłaszcza krwiotwórczą B12. Zawarty w nim wapń wpływa na spalanie tłuszczu. Możesz pić codziennie szklankę naturalnego lub owocowego.

Mleko dzięki zawartym aminokwasom wpływa korzystnie na układ oddechowy, krwionośny i nerwowy. Nie pij podczas zapalenia gardła, a także wtedy gdy zażywasz antybiotyki. Mleko mnoży bakterie. Najlepsze jest kozie, bo ma więcej witaminy B1, B2 i D, a także fosforu, wapnia, potasu i selenu. Ma mniej tłuszczu i złego cholesterolu. Jest lepiej przyswajalne od krowiego. Mogą je pić alergicy i dzieci ze skazą białkową. Po 18. roku życia wystarczy szklanka raz na tydzień.

Sok jabłkowy obok pomarańczowego to najbardziej popularny sok w Polsce. Zawarta w nim witamina C chroni organizm przed przeziębieniem i powstawaniem siniaków, poprawia koloryt skóry i niszczy wolne rodniki. Sok z jabłek dostarcza błonnika, a ten jest odpowiedzialny za usprawnianie trawienia. Ma także sporą zawartość witaminy B, która poprawia wygląd włosów i paznokci. Zawarty w nim fosfor wzmacnia zęby i dodaje energii, potas dba o serce i zmniejsza ryzyko choroby wieńcowej, magnez uspokaja skołatane nerwy, bor buduje kości. Picie soku z jabłek zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na niektóre rodzaje nowotworów.

Sok grejpfrutowy i pomarańczowy to bogate źródła witaminy C. Zawierają kwas foliowy. Powinnaś je pić, jeśli planujesz ciążę. Zawierają usprawniające trawienie pektyny i błonnik, który obniża poziom złego cholesterolu, oraz flawonoidy chroniące komórki.

Sok winogronowy jest bogaty w witaminy z grupy B, które regulują przemianę materii. Zawiera potas, fosfor, wapń i magnez. Dodaje energii. Zdrowszy jest ten z czerwonych winogron, zawiera cenne polifenole, które poprawiają wygląd skóry i usprawniają trawienie.

Sok z czarnej porzeczki ma więcej witamin niż każdy inny sok. Znajdziesz tu witaminy: C, B, E, H, K, P i nie tylko – także fosfor, magnez, potas, żelazo, wapń, miedź, bor, mangan i cynk! Zawarte w nim pektyny i garbniki działają przeciwbiegunkowo. Sok wzmacnia naczynia krwionośne. Jest dobry dla osób ze skłonnościami do powstawania żylaków lub po prostu takich, które kochają piesze wycieczki górskie, a także dla osób miewających krwotoki z nosa.

Sok ananasowy zawiera enzymy, które wspomagają proces oczyszczania organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii. Zawiera potas i magnes. Wszystkie soki powinny być wyciskane ze świeżych owoców. Jeśli decydujesz się na kupowanie gotowych sprawdź, czy nie są dosładzane. Nektary wykluczone! Pij jedną szklankę soku owocowego dziennie. Wybieraj różne soki.

Sok pomidorowy, a raczej gęsty sos zawiera dużą dawkę silnych przeciwutleniaczy i witaminy C. To lek na starość – pogromca wolnych rodników. Zmniejsza ryzyko chorób serca i chroni przed różnymi nowotworami, między innymi płuc, jelita grubego, żołądka, trzustki i prostaty. Za sprawą zawartego w nim potasu obniża ciśnienie. Dzięki likopenowi picie tego soku zmniejsza ryzyko chorób serca. Możesz go pić w dużych ilościach, bez obaw, że przytyjesz. Ma bardzo mało kalorii. Działanie soku wzmocnisz, dolewając do szklanki łyżkę oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia. Pij najlepiej szklankę dziennie.

Sok z marchwi zawiera beta-karoten niezbędny podczas ciąży. Przydatny na plaży lub na miesiąc przed intensywnym opalaniem. Jest naturalnym samoopalaczem. Jest substancją antyutleniającą, która chroni skórę przed przedwczesnym starzeniem się. Zawiera selen chroniący skórę przed promieniami słońca. Stymuluje wzrost produkcji melaniny, która zatrzymuje promienie UV. Zimą warto pić jedną szklankę dziennie. Od wiosny możesz pić pół szklanki codziennie.

Czerwone wino nie tylko poprawia apetyt i zaostrza smak potraw, ale także oczyszcza tętnice i podnosi poziom „dobrego” cholesterolu. Dzięki zawartym taninom i flawonoidom chroni serce, przeciwdziała rozwojowi nowotworów i miażdżycy. Flawonoidy zmniejszają przepuszczalność ścian naczyń krwionośnych, zapobiegają obrzękom i działają rozkurczowo na naczynia krwionośne. Wino zawiera śladowe ilości kwasu acetylosalicylowego (aspiryny), który zapobiega tworzeniu się zakrzepów krwi i działa przeciwzapalnie. Wino zapobiega osadzaniu się tłuszczu na ściankach arterii. Rozgrzewa. Dopuszczalna dawka to lampka dziennie - na przykład do obiadu lub trzy lampki okazyjnie raz w tygodniu. Picie w nadmiarze szkodzi zdrowiu i prowadzi do uzależnienia.

Piwo możesz pić tylko w niewielkich ilościach, w przeciwnym razie łatwo przytyjesz i urośnie ci brzuszek. Pite w nadmiarze zwiększa wydzielanie kwasów żołądkowych. Kufel miesięcznie dostarczy ci witamin z grupy B, zwłaszcza B6 odpowiedzialnej za neutralizację substancji szkodliwych dla naczyń wieńcowych. Piwo zawiera selen i cynk, które wzmacniają kości.

Szampan nie ma wartości odżywczych. To raczej napój kochanków. Jeśli chcesz wprowadzić siebie i partnera w szczególny nastrój, wypijcie lampkę. To naturalny afrodyzjak, niestety w nadmiarze tuczy.

poszukala w internecie frezja

Artykuł dodany: 2008-04-12 23:56:40
Arukuł przysłany przez: frezja
Ilość komentarzy: 158
Ilość punktów: 103

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-05-01 07:34:17
hallup: mój sąsiad pozbawił się piwa i gazowanych napojów- po miesiącu waga spadła o 6kg

2009-01-11 06:31:28
karolcia304: polecam zieloną herbatke z miodem i odrobiną cytryny. REWELACJA

2008-12-14 11:37:00
dagmara0704: tez lubię zieloną herbatkę :) ale duzo piję zwykłej

2008-11-24 20:49:21
jerzyk: czesto pijemy zielona herbatke ,czasem z miodem

2008-11-14 16:52:11
Marcia_Marcia: :) ja najczesciej herbate

2008-11-08 13:50:23
minia: a ja herbate różne rodzaje i kawe

2008-11-08 12:51:33
kasiunia: mleko pijam glownie zima

2008-09-20 16:14:28
agataloc: ja tez+ mleko

2008-09-18 21:49:41
sigma121: latem pijam wodę litrami, w zimie wolę herbatę i kompoty

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 103 osoby:
- 103 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image