Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Dieta na weekend

Poświęć weekend na specjalną dietę, która sprawi, że zyskasz lekkość, dobry humor i poczujesz przypływ energii.

Przez ostatnie miesiące większość czasu spędziłaś w pracy lub przed telewizorem, zaniedbując racjonalną dietę i aktywność fizyczną. To teraz, gdy za oknem wiosna, daje o sobie znać. Najwyższa więc pora dodać sobie energii, uzupełnić braki. Nawet jeśli jesteś bardzo zajęta, wystarczą dwa dni niezwykle prostej w przygotowaniu diety, aby odrodzić się na nowo i nabrać chęci do życia.
Superekspresowa dieta pomoże ci przerwać nawyk pojadania, stracić centymetr w talii, naładować się witaminami i nabrać promiennego wyglądu. Pierwszego dnia, w sobotę - posiłki komponuj z owoców dostarczających witamin A, C, E i błonnika; drugiego, w niedzielę - zasil organizm w składniki mineralne z pełnoziarnistych produktów.

Aby nie zmarnować efektów kuracji, już od poniedziałku zmień swoje odżywianie. Zwróć uwagę nie tylko na to, ile jesz, ale także na to, co składa się na twoje codzienne posiłki. Odstaw cukier, tłuste mięsa i wędliny, a także produkty przetwarzane - z puszek i torebek.
Jedz często, ale mało, najlepiej pięć razy dziennie ? najwięcej rano na śniadanie, najmniej wieczorem. Pij dwa litry niegazowanej wody mineralnej (małą butelkę noś przy sobie cały dzień). Oprócz chudego mięsa, ryb, warzyw oraz owoców jadaj pełnoziarniste pieczywo, kiełki, brązowy ryż, kasze, odtłuszczone mleko, jogurty i kefiry, chudy biały ser. Pij herbatki owocowe i ziołowe, soki owocowe (ale bez cukru) i warzywne.

Twoje menu na weekend

Sobota: przeciwutleniacze i oczyszczający błonnik

I śniadanie (ok. 200 kcal) - zastrzyk przeciwutleniaczy, które dodają blasku skórze i bromeliny (ananas) ułatwiającej pozbycie się tłuszczu:

sałatka z mandarynki, kiwi, plastra ananasa, 1/2 kubka jogurtu owocowego light, 2 i 1/2 łyżki otrąb pszennych, łyżeczki mielonego siemienia lnianego i garści kiełków z czerwonej kapusty
kawa z mlekiem lub zielona herbata

II śniadanie (ok. 150 kcal) - oczyszczająca przekąska dzięki błonnikowi z cytrusów i otrąb:

sałatka z 1/2 grejpfruta i pomarańczy, łyżki otrąb, kiełków rzodkiewki
Obiad (ok. 250 kcal) - zasilisz organizm w witaminy i lekko strawne białka; dzięki nim przyśpieszysz przemianę materii:

serek waniliowy (150 g) z 2 plastrami ananasa, łyżeczką siemienia lnianego, 2 i 1/2 łyżki otrąb i łyżką rodzynek

Kolacja (ok. 200 kcal) - porcja witamin ułatwiająca oczyszczanie organizmu w trakcie snu:

sałatka z pokrojonej brzoskwini, mandarynki, kiwi i 5 ciemnych winogron z łyżką jogurtu naturalnego, łyżeczką siemienia lnianego,
2 i 1/2 łyżki otrąb, posypana kiełkami rzodkiewki


Niedziela: uzupełnij składniki mineralne

I śniadanie (ok. 320 kcal) - minerały (wapń, magnez i chrom) wzmacniają kości, koją nerwy, poskramiają apetyt na słodycze:

muesli wielozbożowe: średnia pomarańcza, kiwi, kilka rodzynek, 3 łyżki płatków owsianych, 150 g jogurtu naturalnego, łyżka otrąb pszennych, posypane kiełkami słonecznika

II śniadanie (ok. 100 kcal) - potas ułatwi pozbycie się nadmiaru wody:

przekąska melonowa: 1/6 żółtego melona, 5 łyżek chudego serka homogenizowanego, łyżka otrąb pszennych

Obiad (ok. 380 kcal) - magnez i cynk poprawiają odporność:

szklanka ugotowanego makaronu razowego
150 g pieczonej piersi kurczaka w ziołach
sałatka (roszponka, szpinak, różne kiełki) z sosem winegret

Kolacja (ok. 250 kcal) - chroni przed chorobami serca i nowotworami, odchudza:

warzywa do chrupania (1/2 pęczka rzodkiewek, świeży ogórek, cząstki pomidora, seler naciowy, kilka liści cykorii)
1/2 kubka jogurtu naturalnego + świeże zioła
kromka pełnoziarnistego chleba

w internecie jerzyk.

Artykuł dodany: 2008-05-20 22:12:56
Arukuł przysłany przez: jerzyk
Ilość komentarzy: 73
Ilość punktów: 31

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-05-01 07:49:07
hallup: dzięki wymslaniu diet niektórzy robia niezłe pieniądze- i o to głównie w nich chodzi:)

2008-12-13 16:49:08
dagmara0704: ja jeszcze nigdy nie stosowałam diety :)

2008-11-28 17:07:18
kasiunia: jak sie samemu zaczyna wymyslac diety to mozna sobie zaszkodzic

2008-11-14 15:54:37
Marcia_Marcia: tez tak sadze kasiuniu

2008-11-05 14:37:11
kasiunia: lepiej diet nie stosowac

2008-10-23 08:20:36
mrowka: ja nie stosuje diet ale też nie przesadzam z jedzeniem

2008-08-22 15:58:27
p4sqdk4: sa rozne diety, to zalezy od organizmu

2008-08-21 20:33:58
kasiunia: jedzenie samych owocow nie jest wskazane owoce to prawie same weglowodany proste

2008-08-21 10:14:10
aguska_85: wystarczy duzo spacerowac

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 113 osoby:
- 113 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image