Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Dieta antycellulitowa

Jest po prostu zdrowa i lekka. Najważniejsza zasada, jakiej musisz się trzymać, jeśli chcesz wygrać z cellulitem, brzmi: diety nie stosuje się tylko przez jakiś czas. To sposób na życie. Ciało pracowicie wygładzone i ujędrnione błyskawicznie znów się pomarszczy, jeśli zbyt często będziesz ulegać pokusie. Bądź tego świadoma.


  • Wyeliminuj z diety potrawy tłuste i ostro przyprawione, bo sprzyjają gromadzeniu się wody.

  • Zmniejsz spożywanie soli, która powoduje obrzęki - zamiast niej stosuj mieszanki ziołowe (np. kolendrę, estragon, bazylię, majeranek, suszoną natkę i pora).

  • Ogranicz słodycze i fast-foody. Są kopalnią szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych.

  • Nie pij kawy (jeśli musisz, ogranicz się do jednej dziennie). Nie pal papierosów. Używki zostawiają w organizmie szkodliwe substancje, które trafią m.in. do komórek tłuszczowych. Ponadto palenie osłabia naczynia krwionośne, łatwo więc o zastoje i obrzęki.

  • Jedz mało, ale często, najlepiej 4-5 razy dziennie. Wyznacz sobie stałe godziny, o których będziesz jadać posiłki.

  • Wybieraj produkty lekkostrawne, np. ryby, białe mięso, chude sery, ryż. To produkty przyspieszające tempo przemiany materii.

  • Jedz różnorodne produkty o wysokiej wartości odżywczej. Dzięki temu w twoim organizmie uruchomione zostanie wiele procesów przemiany materii równolegle.

  • Codziennie wypijaj przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej o niskiej zawartości sodu. To ważne, by wypłukać z organizmu jak najwięcej toksyn.

  • Jedz dużo owoców i warzyw, bo zawierają łatwo przyswajalne witaminy i mikroelementy.

  • Zadbaj o bogate źródła potasu (ziemniaki, sałatę, pomidory), który działa przeciwobrzękowo.

  • Włącz do menu mnóstwo selera, pietruszki oraz sezonowych arbuzów, truskawek i czereśni. Działają moczopędnie.

  • Wzbogać jadłospis o produkty bogate w witaminy z grupy B, np. kiełki zbóż, drożdże, jajka

  • Pij dużo zielonej herbaty, która przyspiesza przemianę materii.

  • Jedz potrawy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9. Substancje te poprawiają metabolizm tkanek zaatakowanych przez cellulit, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu. Jadaj zatem często ryby, orzechy, oleje roślinne, oliwę i tzw. miękkie margaryny.



  • Artykuł dodany: 2008-08-25 01:16:27
    Ilość komentarzy: 173
    Ilość punktów: 158

    góra strony

    UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


    2009-02-23 18:40:27
    maaddzziiaa: ..a smażone rzeczy takie dobre...

    2009-01-31 09:16:16
    naomi: po smazonym,zwlaszcza na oleju jelita az sie kleją...i z tego chorobska..

    2009-01-04 18:47:14
    teresica: a znasz kogos co mu sie udalo ?

    2008-12-13 15:43:11
    dagmara0704: fajne rady ale nigdy mi by się nie udało żyć dokładnie według nich

    2008-12-13 09:30:53
    Ewa: a ja wlasnie smazone uwielbiam

    2008-11-14 14:32:51
    Marcia_Marcia: nie potrzebna mi taka dieta xdd

    2008-11-10 12:55:12
    kasiunia: takie programy sa swietne tylko czasami zmienia nas nie do poznania

    2008-10-27 13:00:29
    tita25: Monika ale byłybyśmy laski co??

    2008-10-27 12:59:38
    MonikaMonika: hihi nawet zwykly program do obrobki zdjec potrafi czynic cuda, o grafikach nie mowiac

    więcej komentarzy >>

    góra strony


    Szukaj na QZ.pl



    Kupuj z Bingo Cosmetics

    Na QZ jest 123 osoby:
    - 123 czytających

    Dołącz się ;-) >>

    Najnowsze artykuły


    Różności
    Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
    - Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

    Odżywianie
    Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
    Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

    Dziecinada
    Zabawa na zdrowie
    W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

    Zdrowie
    Jak trzymać pion?
    - bezinwazyjne badanie kręgosłupa

    Uroda
    Trądzik, nie taki młodzieńczy
    Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

    Seksolubnie
    Czy katolik może cieszyć się seksem?
    Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

    QZ.pl poleca
    Kompleksowe wzmacnianie
    W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

    Dobre rady
    Nie daj się alergii
    Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

    Design by Multimedia Image