Odżywianie

Więcej o odżywianiu

Jak nie utyć zimą

Zimą co roku przybywa ci tłuszczyku? Koniec z tym! Zmień swoje przyzwyczajenia i bez obaw wejdź na wagę wiosną.

Za oknem pogoda skłania tylko do pozostania w domu, siedzenia w fotelu z książką lub przed telewizorem. Zaczyna się okres podjadania wszystkiego, co jest w zasięgu ręki. Dlatego po zimie znowu czeka cię przykra niespodzianka- wchodzisz na wagę i widzisz dodatkowego kilogramy. Ciuchy, do których wchodziłaś jesienią, teraz są za ciasne, a przy tym wizja wakacji, plaży i bikini, potrafi przybić każdego. Po co masz się stresować na wiosnę, jeśli już dzisiaj możesz zadbać o to, by przez zimę nie przybyło ci niepotrzebnych kilogramów. Jeśli dodatkowo uda ci się kilka zrzucić, to nie musisz martwić się o swoją wakacyjną figurę w ogóle. Wyeliminuj z życia kilka złych nawyków zimowych, a w ich miejsce wprowadź nowe i zdrowe zwyczaje.


Kiedy oglądasz telewizję lub zaglądasz do internetu, pod ręką zawsze masz jakieś kanapki, chipsy, ciastka? A do tego w zimowe wieczory spędzasz o wiele więcej czasu przed telewizorem lub komputerem niż w okresie letnim? Jeśli tak, na pewno zjadasz o wiele więcej słodkich i słonych przekąsek niż latem. Nawet jeśli wydaje ci się, że tak nie jest twoja waga na wiosnę będzie niestety innego zdania. Jak temu zaradzić? Nie kupuj zdradliwych ciasteczek, chipsów, precelków czy innych przekąsek. Zamiast nich wybierz owoce, orzechy, oliwki. Są one bogatsze w witaminy i składniki mineralne od słodkich lub słonych przegryzek. Jeśli jednak nie umiesz ich sobie odmówić kupuj po prostu mniej. Zamiast w dużą paczkę ciasteczek, zaopatrz się w małe opakowanie (2-4 ciasteczka). Zaspokoisz swoje słodkie pragnienia, a przy tym nie zjesz całej dużej paki. Pamiętaj tylko, aby nie kupować na raz po kilkanaście malutkich paczek, będziesz wtedy miała więcej pokus. A póki pokus nie ma, nie ma też objadania się zbędnymi i pustymi kaloriami.


Zauważyłaś pewnie, że w czasie zimy większość firm produkujących żywność wprowadza na rynek limitowane zimowe serie np.: jogurtów, czekolad, batoników i innych zimowych specjałów. Już samo opakowanie czy nazwa nowych produktów kuszą do spróbowania. Różnorodność zachęca do kupienia wszystkich nowych smakołyków od razu. Łasuch będzie miał problem z odmówieniem sobie przyjemności i skończy się to zjedzeniem kilku jogurtów więcej, czy kolejnej tabliczki czekolady o piernikowym aromacie. Jeśli nie potrafisz zdecydować się na konkretną nowość namów koleżanki i razem spróbujcie zimową bombonierkę czy nowe chipsy. A może wspólnie kupicie kilka produktów i każda z was będzie mogła spróbować wszystkie smaki, a przy tym zamiast zjeść całą czekoladę, zjecie zaledwie kilka kostek. Efektem takiego działania nie będzie spożycie 500 kcal czyli tylu ile zawiera cała tabliczka, a maksymalnie 200 kcal, a przy tym poznasz smak wszystkich nowości i nie będziesz musiała w sklepie toczyć walki ze sobą.


Zdarzyło ci się przenosić spotkania z przyjaciółmi na okres świąt i ferii, tylko dlatego, że wtedy masz więcej czasu? Chyba każda z nas nadrabia zaległości towarzyskie zimą. Spotkania w pubach, restauracjach czy kawiarenkach - wszyscy je uwielbiają. Pachnąca jedzeniem restauracja, czy uwodząca zapachami kawy pomieszanej ze świeżym ciastem kawiarnia zachęcają do... jedzenia. Z przyjacielem z pracy zjesz obiad w restauracji, wypijesz parę piw z przyjaciółkami, a z mamą kilka razy wpadniesz na ciasto do ulubionej kawiarni i już kilkaset dodatkowo zjedzonych kalorii. Dlatego omijaj szerokim łukiem kawiarnie, restauracje, puby i pizzerie. Możesz przecież z przyjaciółkami zapisać się na siłownię – jeżdżąc na rowerku można swobodnie poplotkować, a przy tym spalić kilka kalorii. Dodatkowo pamiętaj, że podczas ćwiczeń fizycznych wydziela się hormon szczęścia, a co za tym idzie szanse na depresję zimową maleją z każdym fitnessowym spotkaniem. Z mamą wybierz się na spacer po parku, odrobinka ruchu zawsze się przyda, wzmocni organizm, poprawi sprawność motoryczną, a z czasem może zachęci do wspólnego hobby jakim jest nordic walking.


Twoja dieta w czasie zimy radykalnie się zmienia. Dostępność warzyw i owoców ulega znacznemu ograniczeniu, a przy tym ich wysokie ceny zniechęcają do kupowania. Absolutnie jednak nie rezygnuj z warzyw i owoców. Swoją zawartością witamin i składników mineralnych znacznie wzbogacą twoją dietę. Fitozwiązki zawarte m.in. w brukselce, kalafiorze, brokułach czy rzepie mogą uchronić nas przed cukrzycą, chorobami układu krążenia czy osteoporozą. Część warzyw takich jak pomidory, czerwona papryka, marchew uchroni nas przed różnymi nowotworami oraz zaćmą. Natomiast wszystkie warzywa i owoce jedzone w czasie zimy poprawią odporność. No i najważniejsza cecha owoców i warzyw- niewielka liczba kalorii. Na kanapki kładź pomidor, rzodkiewkę, szczypiorek, świeży i kiszony ogórek, dodawaj sałatę, do obiadu jedz surówki, na podwieczorek owoce, na kolacje sałatki. Są sycące i pomogą ci zwalczyć apetyt na tuczące przekąski i dokładki.

w internecie poszukala frezja.


Artykuł dodany: 2009-01-12 00:55:31
Arukuł przysłany przez: frezja
Ilość komentarzy: 231
Ilość punktów: 155

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-04-07 12:08:19
joanna: nie ma takiej mocy i tak się utyje

2009-03-12 14:23:56
martaaa: mrozone warzywa hortexu sa dobre

2009-03-05 12:37:54
agataloc: owoce warzywa i rybk, mięsa gotowane –nie smażone

2009-03-01 05:49:55
minia: ja w końcu tyję i jestem zadowolona

2009-02-25 22:37:08
aska1984: artto ja bym padłą z głody bo nie pale i kawy niepije hehe:)

2009-02-18 15:27:59
sarna: telemanka ty masz jakąś obsesje na punkcie Fitelli? czy pracujesz w reklamie? Art super dieta ja tez ja od lat stosuję tylko zamiast tictaków holsów zażywam

2009-02-18 15:21:39
telemanka: Dla mnie super dieta na zimę to dieta z dużą ilością błonnika, bo dobrze syci i nie myśli się ciągle o jedzeniu. Polecam wam musli na śniadanie z jogurtem, albo jako przekąskę. Ja tak jem już od paru miesięcy i czuję sie super. Często w pracy jem Fitellę, nawet kolezanki po mnie małpują :)

2009-02-11 23:22:45
art: A cóż to za mecyje - nie utyć? Mniej jeść to się nie utyje. Od kilku lat jestem na diecie i nie tyję. Więcej z roku na rok coraz mniej ważę. Dieta jest prosta: śniadanie - 2 papierosy, 1 mocna kawa, II śniadanie - 2 papierosy, 2 mocne kawy, 2 TicTaki, obiad - zupa YumYum albo Wifon, 2 papierosy, 2 mocne kawy, kolacja - 4 papierosy, 1 kawa, kubek herbaty, 3 TicTaki.

2009-02-11 21:55:12
aska1984: madzia trzymam kciuki za powodzenie:)

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 112 osoby:
- 112 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image