Odżywianie

Więcej o odżywianiu

8 pułapek , przez które tyjesz...

,,Ludzie myślą, że w kwestii jedzenia mogą polegać na silnej woli, a tak nie jest” – mówi dr Brian Wansink, psycholog żywienia. Udowodnił on, że możemy przybierać na wadze z powodów, których nawet sobie nie uświadamiamy. Jakich? Przeczytaj i patrz, jak twoja waga spada.

Na co musisz uważać... w lodówce

1. Jedzenie na wysokości oczu „Jeśli oczy widzą jedzenie, to mózg chce je dostać” – mówi dr Wansink. Trzymaj wysokokaloryczne jedzenie w nieprzejrzystych pudełkach lub postaw je za owocami i warzywami.

2. Megaopakowanie Im więcej kupisz, tym więcej zjesz. Jeśli jedzenie jest w większym opakowaniu, zjesz go o 22 proc. więcej niż gdyby było w zwykłym opakowaniu. Te zwykłe opakowania (patrz: jogurty na górnej półce) pozwalają nie przesadzać z ilością.

3. Półprodukty Używając mikrofalówki, będziesz głodna. Zapach jedzenia podczas gotowania sprawia, że jesteśmy zadowoleni, a gdy posiłek ląduje na stole, zjadamy mniej. Nadal nie chcesz gotować? Włóż przynajmniej zamrożony obiad do piekarnika, a nie do mikrofalówki.
Na co musisz uważać... W restauracji

4. Bułeczki z masłem Jeśli na stole obok pieczywa pojawi się masło, zjesz go więcej. Dokładnie o 29 proc. więcej niż gdyby podano do niego oliwę z oliwek. Tego dowiodły badania na Uniwersytecie Illinois. Poproś o oliwę zamiast masła.

5. Talerz z deserami Pamiętaj o zasadzie dr Wansinka: „Jeśli spojrzysz na danie, będziesz jechciała zjeść”. Odwróć głowę i zadaj sobie pytanie: „Czy na pewno ciągle jestem głodna?”.

6. Wielkie menu „Im dłuższe menu, tym więcej do czytania” – mówi Gregg Rapp, kalifornijski konsultant restauracji i specjalista od konstruowania menu. Im dłużej wpatrujesz się w kartę dań, tym większą liczbę dań dostrzegasz i tym więcej zamawiasz. A tym samym zjadasz. Zamów przystawki i odłóż menu.

7. Duże talerze Nawet eksperci nie potrafią dobrze ocenić porcji na megatalerzach w restauracjach. Gdy 85 dietetykom podano mniejsze i większe talerze obiadowe, ci, którzy dostali większe, nałożyli sobie o jedną trzecią lodów więcej. W domu podawaj posiłki na mniejszych talerzach, a w restauracjach porównuj porcje z tymi, które zjadasz w domu.

8. Czysty stół Badania dowodzą, że zjadamy o 27 proc. więcej, gdy brudne talerze są od razu zabierane ze stołu. „Kiedy widzisz, ile już zjadłaś, rzadziej masz ochotę jeść więcej” – mówi dr Wansink.

9. Gigantyczne sztućce „Ci, którzy jedzą małą łyżką, zwykle czują się najedzeni już po pierwszym daniu. W przeciwieństwie do tych, którzy jedzą dużą łyżką” – wyjaśnia dr James Painter, naukowiec z Illinois.

Na co musisz uważać... W supermarkecie...

10. Półki na środku „Producenci płacą za umieszczanie ich produktów w widocznych miejscach” – mówi dr Marion Nestle z Uniwersytetu Nowojorskiego. To, co leży na wysokości naszych oczu, jest zwykle tańsze w produkcji, więc mniej zdrowe. Patrz w górę! Najzdrowsze produkty często leżą na najwyższych półkach.

11. Koniec alejki „Często stoją tam niezdrowe produkty” – mówi dr Nestle. Są lepiej widoczne, więc jest większa szansa, że je kupisz pod wpływem impulsu. Nawet gdy nie podoba ci się skład na opakowaniu.

12. Alejki na zewnątrz Supermarket jest jak wielki plac. Co zwykle jest w środku? Zdrowe owoce, warzywa, produkty mleczne i mięso. „Zewnętrzne alejki są wypełnione słodyczami i przekąskami” – mówi dr Nestle.

13. Przyjemna dla ucha muzyka Ma sprawić, że zostaniesz w sklepie dłużej. Im dłużej tam jesteś, tym większe prawdo- podobieństwo, że kupisz jedzenie, którego nie potrzebujesz. Trzymaj się listy zakupów, a nie wpadniesz w zakupowy trans. Natomiast w barze...
Natomiast w barze...Nie odchudzaj się: Pij!

14. Najlepszy napój Bezalkoholowy Jabłecznik (120 kalorii) ma dosłownie kilka kalorii mniej niż sok żurawinowy. Ten drugi zawiera ich 137.

15. Najlepsze na co dzień Wybierz butelkę piwa light (0,5 l) lub kieliszek wina (140 ml). Jedno i drugie ma po 100 kalorii. Tylko pamiętaj, że w barach kieliszki na wino są coraz większe, przez co wypijasz więcej kalorii.

16. Najlepszy koktajl na okazje specjalne Szampan bije na głowę czekoladowe martini. Kieliszek (140 ml) ma 85 kalorii, ale martini z wódką, czekoladowym likierem, śmietaną i crème de cacao ma ich ok. 440. Musiałabyś wypić butelkę szampana, żeby było po równo!

17. Najlepsza kawa Zwycięzcą jest latte z syropem piernikowym, na chudym mleku i bez bitej śmietany (200 kalorii i zero gramów tłuszczu). Latte na chudym mleku z ajerkoniakiem ma 450 kalorii i aż 18 gramów tłuszczu!

18. Najlepsze na gorąco Grzany rum z masłem i cynamonem (220 kalorii w 280 ml) jest lepszy niż ajerkoniak z brandy, który może mieć nawet 460 kalorii.


Źródło www.kobieta.pl


Artykuł dodany: 2009-02-06 22:56:59
Arukuł przysłany przez: black_woman
Ilość komentarzy: 42
Ilość punktów: 37

góra strony

UWAGA - wprowadzanie komentarzy jest możliwe tylko dla zalogowanych użytkowników.


2009-03-05 12:36:38
agataloc: owoce warzywa i rybki- gotowane

2009-03-01 06:18:30
minia: o te półapki są dobre dla mnie na przytycie

2009-02-25 22:34:59
aska1984: ja tez a zrobiłam sobie postanowienie na post...zero słodyczy...ciekawe ile wytzrymam:)

2009-02-17 11:36:36
madziula: Ja uwielbiam słodycze ;]

2009-02-14 21:43:37
teresica: girl...normalne dla mnie :).....ale nie dla mojego syna...jak nie zje czegos slodkiego to jest chory....nawet zastanawiam sie czy mu nie zrobic jakis badan.....

2009-02-14 09:13:45
aska1984: girl a no mozna:) tylko tzreba chciec, i np ja po sobie od razu widze jak to dobrze na mnie wpływa:)

2009-02-14 08:37:56
girl_86: teresica jak można nie jeść słodyczy???

2009-02-14 08:34:42
puncowianka: ja bez miesa, slodyszy, serow. ehhh bez wszystkiego

2009-02-14 06:17:48
sigma121: ja bez słodyczy nie mogłabym się obejść

więcej komentarzy >>

góra strony


Szukaj na QZ.pl



Kupuj z Bingo Cosmetics

Na QZ jest 118 osób:
- 118 czytających

Dołącz się ;-) >>

Najnowsze artykuły


Różności
Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu
- Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu –

Odżywianie
Bruschetta Rio Mare z tuńczykiem i zielonym sosem
Bruchetta to potrawa, której ojczyzną są Włochy. Jest jedną z podstawowych włoskich przekąsek, a przyrządzić ją można na bardzo wiele sposobów. Podstawą każdej bruchetty jest opieczone na grillu lub patelni pieczywo z dodatkiem oliwy oraz roztartego czosnku.

Dziecinada
Zabawa na zdrowie
W zdrowym ciele zdrowy duch – przysłowie to jest powszechnie znane i przytaczane przy wielu okazjach. Równie często powtarzamy je naszym dzieciom, chcąc, by wyrosły na zdrowych i świadomych ludzi. Jak jednak możemy przekonać najmłodszych do zajadania ze smakiem marchewki, czy buraka?

Zdrowie
Jak trzymać pion?
- bezinwazyjne badanie kręgosłupa

Uroda
Trądzik, nie taki młodzieńczy
Mimo, że już dawno przestałaś być nastolatką, na Twojej twarzy wciąż pojawiają się trudne do usunięcia wypryski i zmiany skórne? Trądzik często nie mija wraz z okresem dojrzewania i zmagać się z nim mogą nawet osoby powyżej 30 roku życia. Nawracające zmiany skórne to poważny problem dermatologiczny, który wymaga leczenia oraz szczególnej pielęgnacji.

Seksolubnie
Czy katolik może cieszyć się seksem?
Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.

QZ.pl poleca
Kompleksowe wzmacnianie
W chłodniejsze dni nietrudno o infekcje i przeziębienia. Nadszedł właśnie najgorszy okres dla układu odpornościowego człowieka. Zanim dopadnie nas choroba i sięgniemy po antybiotyk warto samemu zadbać o zwiększenie odporności naszego organizmu.

Dobre rady
Nie daj się alergii
Marzy Ci się weekend na łonie natury, gdzieś na łące czy w lesie? Albo aktywny wypoczynek na wsi wśród zwierząt? Zamiast tego spędzasz słoneczne weekendy zamknięty w domu, bo po wyjściu na zewnątrz zaczynasz kichać i łzawić a z nosa cieknie jak z kranu?

Design by Multimedia Image